Veelgestelde vragen

Stel je vraag via bovenstaande button. Het antwoord wordt binnen een werkdag toegevoegd aan deze pagina. 


Wat zit er in het startpakket?
U krijgt een startpakket op basis van uw inkoop bij Plantion in 2018: één kortingsbon voor elke € 5.000,00. Afhalen bij de Plantion-receptie tussen 2 en 11 september 1019.

Hoeveel kortingsbonnen ontvangt u tijdens de actieperiode?
In de actieperiode krijgt u bij de receptie kortingsbonnen op basis van uw actuele inkoop per dag: één bon per € 75.

Kan ik ook bonnen bijkopen?
U kunt kortingsbonnen bijkopen bij de receptie à € 3,75.

Hoeveel bonnen zijn er beschikbaar?
Er zijn 30.000 bonnen beschikbaar, op = op!

Wanneer geef ik een consument een bon?
U geeft consumenten die € 15,00 of meer aan bloemen en/of planten besteden een kortingsbon.

Wanneer mag de consument zijn/haar bon bij mij inleveren?
Verzilvering van ingevulde kortingsbon kan tot 1 december 2019, bij een volgende aankoop van € 15,00 of meer aan bloemen en of planten.

Wanneer kan ik de bonnen bij Plantion inleveren?
Vóór 31 december 2019 bij de receptie van Plantion. Plantion verrekent de totale korting met uw inkoopfactuur vanaf januari 2020. Alleen volledig en tijdig ingevulde bonnen worden verrekend.

Ik heb gehoord over een winactie, hoe werkt de winactie?
Uw klanten maken kans op een jaar elke twee weken GRATIS bloemen uit uw winkel (op kosten van Plantion). Door deze actie te promoten bij uw klanten maakt u zelf ook kans op een leuke prijs.

Hoe maakt mijn klant kans op de prijs van de winactie?
Om kans te maken, delen uw klanten een foto van hun aangekochte bloemen of planten op Facebook met #kleurrijkeverhalen en de naam van uw winkel. De winnaar zal op Plantion’s Facebookpagina bekend gemaakt worden.

Hoe wijzig ik mijn gegevens op de website?
U kunt wijzigingen doorgeven via marketing@plantion.nl.

Waarom deze campagne?
Deze campagne is een initiatief van bloemisten en telers die zaken doen met Plantion. Met de campagne willen ze benadrukken dat een bos bloemen of een plant meer is dan alleen maar ‘een product’.

Wat maakt deze campagne bijzonder?
In deze campagne gaat het niet om de promotie van de een of de andere bloemen- of plantensoort, maar om de achterliggende verhalen.

Met het kopen van een bloem of plant bij de bloemist haal je ook een mooi verhaal in huis!

Wat is het doel van de campagne?
Het doel is dat mensen voor bloemen en planten vaker binnenstappen bij de vakbloemist. Want daar krijg je meer dan zomaar een product. Je krijgt er ook aandacht, een persoonlijk advies en je doet er ook nog een boel inspiratie op.

Wie betaalt deze campagne?
De campagne is een initiatief van bloemisten en telers die zaken doen met Plantion. Een klein percentage van hun omzet wordt jaarlijks ingezet voor deze collectieve promotie voor bloemen en planten.

Wie maken de campagne?
Plantion (marktplaats voor bloemen en planten te Ede) coördineert deze campagne. Het concept ‘Met bloemen en planten haal je mooie verhalen in huis’ is bedacht door reclamebureau More. Creatief producent Lukkien heeft het concept verder ontwikkeld en geproduceerd. De mediaplaatsingen zijn geboekt door Zuiver Media.

Hoe ziet de campagne eruit?
De website: www.kleurrijkeverhalen.nl. Dit is een verzamelpunt van leuke, interessante en inspirerende verhalen over bloemen en planten. Het is de bedoeling om de verhalen te delen en mensen kunnen ook eigen verhalen insturen. De website heeft ook een praktische store locator (winkelzoeker) met de gegevens van bloemisten in heel Nederland